Zvolení jiné strategie

Dobrý den,

nevím proč jste zvolili, jako strategii obranu paní Michalákové. Nic proti ní nemám, ale spis není veřejně znám a vykonstruovat jde cokoli. Jako učitel střední školy bych zvolil jinou strategii, pokud by se jednalo o našeho studenta (např. nižšího ročníku 8 let. gymnázia) bylo by strategií porušování jeho práv, nikoli práva matky. Na matku je samozřejmě nutné dle presumce neviny pohlížet, jako na bezúhonnou osobu, ale i kdyby byla čímkoli vina, nic to na situaci nemění.

Žaloba na Nory je samozřejmě v pořádku, už kvůli budoucímu odškodnění, ale já bych to viděl tak: norové zadrželi dva nezletilé příslušníky cizího státu, odepřeli jim mluvit jejich rodným jazykem (donutili i jejich matku komunikovat Norsky se svými dětmi), děti rozdělili a umístili do cizojazyčného prostředí. Děti maji české občanství (netuším, zda v Norsku musí mít víza, ale na jakém základě zde vlastně pobývají) a jsou zadrženy v cizím státě. Dítě nemůže být (dle přísl. úmluvy ničí majetek) mají České občanství a je nutno řešit jejich repatriaci do České republiky, Norsko dle mezinárodních smluv o jejich adopci rozhodovat nemůže. I kdyby jejich rodiče byli odsouzeni u norského trestního soudu, muselo by Norsko děti vrátit do České republiky (nebo jim snad nabídli přes opatrovníky Norské občanství?).

Kdyby byli v Anglii, mohl bych jim třeba trochu nesmyslně závidět jejich budoucí znalost jazyka, ale co s Norštinou. Podle mne je nutné donutit stát, aby požádal oficielní cestou o repatriaci obou dětí do české republiky i za cenu, že by se na chvíli dostali do opatrovnictví státu (jak jedovatě sdělil soudruh Kapitán). Pak už by se snad dalo něco dělat.

S pozdravem M. Demuth.

 

Pomozte nám, prosím, sdílet a šířit tento článek. Děkujeme